Evropski dan jezikov na Srednji šoli Ravne: Jezikovna raznolikost skozi ustvarjalne projekte

Na Srednji šoli Ravne na Koroškem smo 26. septembra 2024 obeležili Evropski dan jezikov s številnimi dejavnostmi. Projekt je temeljil na medpredmetnem sodelovanju profesorjev angleščine, zgodovine, računalniškega oblikovanja in računalniške večpredstavnosti ter dijakov 1., 2., 3. in 4. letnikov programov SSI.

Dijaki 1. in 4. letnikov računalniškega tehnika so raziskovali različne evropske jezike, kulturne znamenitosti posameznih držav in razvoj pisav. Na podlagi zbranega gradiva so dijaki izdelali plakate, posvečene posameznim evropskim državam, ki so vključevali jezikovne fraze, citate ter šale v izbranih tujih jezikih, obogatene s QR kodami za prevode teh. Plakati so bili razstavljeni na vidnih mestih v šoli – v jedilnici in na stopniščih, hkrati pa so s pomočjo aplikacije Quizizz pripravili tudi interaktivni jezikovni kviz, dostopen na tej povezavi:
https://quizizz.com/admin/assessment/66ebd3da8651a1de52c2922c?source=lesson_share

Poseben poudarek je bil namenjen pripravi radijske oddaje ob evropskem dnevu jezikov 26. septembra ter prevodu Ode radosti v različne evropske jezike. Dijaki 2., 3. in 4. letnikov računalniškega in strojnega tehnika so raziskali prevode Ode radosti v različne evropske jezike, med katerimi so izbrali slovenščino, nizozemščino, ukrajinščino, nemščino in italijanščino. Priprave na radijsko oddajo so vključevale usklajevanje izgovorjave, prevajalskih detajlov in tehničnih vidikov snemanja. Oda radosti, ki simbolizira evropsko enotnost, je tako zazvenela v različnih jezikih, kar je dodatno poudarilo pomen jezikovne in kulturne pestrosti Evrope. V tednu po Evropskem dnevu jezikov, od 27.septembra do 4.oktobra, so dijaki 4. letnikov računalniškega tehnika vsak dan med glavnim odmorom pripravili krajše nagovore v tujih jezikih, ki so bili predvajani prek šolskega radia. Nagovori so vsebovali predstavitve jezikov in kulturnih posebnosti evropskih držav, prav tako pa so dijaki pripravili glasbeni izbor pesmi, značilnih za posamezne države. S tem so dijaki prek radijskih valov soustvarjali evropsko vzdušje, ki je spodbudilo tudi druge dijake k razmišljanju o jezikovni raznolikosti in medkulturnem razumevanju.

Projekt je izpostavil jezikovno in kulturno raznolikost Evrope ter spodbudil dijake k aktivnemu sodelovanju in učenju ter raziskovanju tujih jezikov na inovativen način. Projekt je tako dijakom omogočil celostno razvijanje ključnih kompetenc za 21. stoletje – razvijali so tako jezikovne spretnosti kot digitalne kompetence, saj so pri oblikovanju plakatov in ustvarjanju interaktivnih vsebin združili znanje tujih jezikov z uporabo sodobnih digitalnih orodij. Kombinacija teh dveh veščin jih bo pripravila na uspešno vključevanje v sodobno družbo, ki temelji na znanju, tehnologiji in medkulturnem dialogu.

 

 

   
  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Kristina Kolak, prof.